10 věcí, které mě v restauraci naštvou... RSS

Štítky: Zatím bez štítků.

65 příspěvků celkem.
Skočit na nejnovější↓

  1. Právě jsem shlédl šot na téma pět věcí, které v restauraci vadí Gordonu Ramseyovi. Tak mi hned proběhlo hlavou, že já bych (tím že žiju v ČR) dal dohromady v pohodě desítku. A že se přidáte s dalšími neřestmi!
    Tak tady „vykopávám mou TOP 10“.

    1. cigarety! Nejsme náhodou poslední v EU, kde kouření v restauraci není zakázáno?
    2. hlasitá hudba. Bohužel tento nešvar se týká i obchodů, které se postupně mění na diskotéky.
    3. reklama na stole. Prostě je tam bordel, který obtěžuje, překáží.
    4. špinavý, mokrý, nebo ulepený stůl – leckdy obsluha zcela ignoruje nepořádek, který zůstal po předchozích hostech.
    5. studený talíř na teplé jídlo.
    6. menu o desítkách položek, z nichž si však sotva vyberete něco normálního.
    7. sdílený příbor a ubrousky na stole v nějaké nádobě, často nekompletní.
    8. set podivných dochucovadel, započítaný později jako kuvert.
    9. hláška „pojďte si zaplatit ke kase“.
    10. ignorace ze strany personálu – zkrátka líná obsluha.
  2. hlasitá hudba – odejdu.

    Je zajímavé, že nedávno někdo v britském tisku kritisoval právě restauraci G Ramsay-e za nadmíru hlasitou hudbu! Detaily jsem si bohužel nezaznamenal.

  3. Je toho víc, ale spolehlivě vždy a všude mě odradí

    – nápis na dvěřích dámských toalet „klíč od WC je na baru“ . velmi ponižující plížit se pro ochytaný klíč přes celou hospodu a pak zpět.....

    – personál, který není schopen nic doporučit ani poradit s výběrem

    – drzost restaurací, které pod názvem známé speciality podávají paskvil vlastní výroby. většinou pasta bývá prubířský kámen…

  4. V rohu nebo na baru hrající televize!

  5. Neskutečně mě štve, když má restaurace ofiko otevřeno třeba do jedenácti hodin, člověk tam přijde v deset a chce se navečeřet, ale číšník mu s výrazem ošetřovatele psychiatrické léčebny mazlivým hláskem řekne: „Nóó, bohužééél, my vaříme pouze do desíti. Nedáte si aspoň vínečkóóó?“

  6. Můžu jen souhlasit se vším výše uvedeným. Mám naštěstí pocit, že dost z těchto nešvarů se snad daří odstranit.

    ↪ 3 Siska: Ke klíčům od toalet – pokaždé, když jsem se s tím setkala, řešila jsem sama se sebou, proč to dámám dělají a pánové tuhle „uličku hanby“ absolvovat nemusí. Útrpné!

  7. ↪ 3 Siska: ↪ 6 Lucianka:

    Ta legrační věc s klíčem od WC na baru myslím dnes funguje už jenom v podnicích opravdu drsnějšího ražení, mizerných pivnicích, hernách apod. Předpokládám, že dámy mezi hosty nejsou buďto očekávány vůbec, případně jim to nevadí. Letmý průzkum pánských „toalet“ v těchto zařízeních může významně napovědět, proč tato past není určena i pánům, respektive proč se nevyplatí stále opravovat vykopnuté dveře…

    Osobně mě v mnoha lepších podnicích dráždí absence ručníků na toaletách, klidně jednorázových papírových, ale může mě vzít čert nechat se namísto ručníku dvě minuty ovívat jemným kozím dechem z fukaru na zdi a na závěr se utřít do trika či toaletního papíru…

  8. ↪ 7 Sirnik74: Klíč na baru bývá zpravidla pokud jsou WC poblíž vchodu. Bez této feature by restaurace často fungovala spíše jako veřejné záchodky z ulice.
    Tím neříkám, že je to dobré řešení.

  9. Za neskutečný nešvar považuji dlouhé čekání na placení a televize. Ta nemá v restauraci co dělat.

  10. ↪ 8 andy_wise:

    Asi ano, ale opravdu jsem to už dlouho v žádném podniku alespoň „nižší střední třídy“ neviděl…

    Má někdo nějaký konkrétní příklad, kde aktuálně systém klíče od WC na baru funguje?

  11. ↪ 4 Vanda: ↪ 9 Ívy:

    Televize by nejspíš obecně nemusela být na světě vůbec, nicméně zde si myslím, že existuje určitá skupina podniků, kde televize příkladně pro sledování sportovních přenosů nevadí – ano, označení restaurace pak asi není úplně na místě, ale v hospodách, barech…

  12. Sirnik74: Libušín na Pustevnách. A nejsem si jistý, zda to tak nefunguje v Red Hot Chilli(?)

  13. ↪ 10 Sirnik74: restaurace na Kampě, nepamatuji si název, ale mají ho tam :-)

  14. ↪ 10 Sirnik74: Třeba v cukrárně Saint-Tropez.

  15. Klic na baru je treba v Dobre Cajovne v Ceskych Budejicich. Ale tam proste visi na hacku a clovek si ho tam sam vezme…stejne kolem toho baru musi jit (zachody jsou v chodbe, kudy se vchazi). To mi nejak nevadi. Ale kdyz se mam po tom klici primo ptat obsluhy, tak je mi to neprijemne. Vzdycky si vzpomenu na skolu, kdy jsme se museli ptat ucitelky, jestli si muzeme jit odskocit. :)

  16. ↪ 10 Sirnik74: v Olomouci U Leguána, neříkám že je to nějaká luxusní restaurace ale určitě to není žádná mizerná pivnice drsnějšího ražení jak uvádíte.

    ↪ 15 Yenneffer: a na Dobrou čajovnu v ČB bych zapomněla, máte pravdu;o) přirovnání s učitelkami je trefné.

  17. Se vším výše uvedeným souhlasím. Se známými chodíme do restaurace, kde je jukebox (také tam házíme drobné a necháváme si zahrát), občas ale hraje tak hlasitě, že není slyšet vlastní slovo a na naši žádost o ztišení nám obsluha sdělí, že když si to lidé platí, tak taky chtějí dobře slyšet. Cigarety, neochotný personál – to jsou bohužel evergreeny. Zamčené dámské WC – také jsem se s tím setkala a nepochopila jsem, proč není zamčené i pánské WC. Jedna perlička na závěr: v jedné restauraci jsem se zeptala, jaké mají víno. Prý červené a bílé (kdo by to byl řekl). Na moji žádost o druh vína mi bylo sděleno: to nevím, majitel to vždycky přiveze v PET flaškách… Takže jsem si radši dala pivo…

  18. ↪ 17 Krizik: Na jednu stranu – alespoň, že ty PET lahve přiznali… :(

  19. Špína, neochotný personál, jídlo, které by měl člověk chuť (z)vrátit, hnusné umělohmotné nehty servírek a jejich odhalená břicha (a muffin topy, to je ještě horší), žoviální chování číšníků, snaha o okradení při placení, hlasitá hudba, umyvadlo na záchodě s oslizlým mýdlem a mokrým miniručníkem, ale hlavně… kouření.

  20. Vlastně mně štve vše výše uvedené ( jsem hater, jak se patří) + personál, opřený o bar s cigaretou a otráveným obličejem. To mně úplně vždycky obrátí ve dveřích.

    ↪ 19 Lucka_B: Co je to muffin top?
    BTW, za boha jsem nedokázala přesvědčit jednu bývalou kolegyni- servírku, že ty její umělé nehty se pro obsluhu nehodí. Její supervisor to bohužel akceptoval. Smutné.

  21. ↪ 20 L.A.: Kůže plus případné sádlo vylézající (obvykle dívkám) z menších bokovek, tady http://bit.ly/vyHnPe nebo tady http://en.wikipedia.org/wiki/Muffin_top

  22. ↪ 19 Lucka_B: ↪ 20 L.A.:

    Také jsem nevěděl, co je muffin top, ale doporučuji Google – hledat obrázky … už jsem se nezmohl na žádnou reakci :o)

  23. ↪ 20 L.A.: mám pocit, že servírky poznám i na ulici – umělé nehty a spoustu masivních stříbrných šperků.

  24. Oh, díky všem za info. Další věc, kterou bych raději nevěděla. ;-)

    ↪ 23 Pavli: 100%!

  25. ↪ 7 Sirnik74: Jojo, já se umím vždycky vytočit, když na záchodech není toaletní papír/mýdlo/pa­pírové utěrky na ruce a nejlépe ani jedno. Se slzou v oku vzpomínám na zužský (to vypadá strašně blbě, že? na vysvětlenou – přídavné jméno od města Zug ve Švýcarsku) „mrakodrap“ s barem v nejvyšším patře s výhledem na jezero a hory… Návštěvu toalet jsem si nemohla nechat ujít. Připadala jsem si tam jak v pokojíčku a měli malinké froté ručníky naskládané na pultu vedle umyvadla, po použití se odhodily do pro tyto účely vyhrazeného koše. (Ještě by se hodilo podotknout, že na české poměry tam bylo poměrně draho, ovšem ve srovnání se švýcarskými podniky byly ceny naprosto v normě).

    A na závěr vtipný zážitek: byli jsme v jistém brněnském podniku (naše oblíbená nalejvárna měla zavříno), i že dáme žaludku základ před náporem EtOH. Pečené koleno? Nemáme. Palačinky? Nemáme. Za 5 minut se servírka vrátí: tak ty palačinky bysme vám mohli udělat, když nevadí, že to chvilku bude trvat, my nemáme připravené těsto. Ok. Za dalších 10 minut přichází jiná servírka s tím, že palačinky nebudou…

    A vůbec mi vadí, když musím na jídlo čekat, přestože: a) podnik není ani zdaleka plný, b) holedbají se stručným jídelním lístkem. Tak když už krucidrát mají výběr z 6 jídel, jak je možné, že na to své čekám 45 minut a ještě mi jako přílohu dají očividně ohřívané brambory??? (Adorovaná kavárna Era v Blackfieldu).

  26. Pivnice THE PUB v Dejvicích, systém založený na tom, že si host sám točí přímo u stolu pivo a jídlo si objednává sám přes dotykový displej na pípě. Zavíračka myslím o půlnoci nebo v jedenáct. Ve 22:10 hodin systém bez problémů přijme objednávku jídla (nějaké topinky), objednávání zakončeno hláškou „objednávka přijata, Vaše jídlo se připravuje“. Když za půl hodiny urguju servírku kde je to jídlo, suše odpoví: „Kuchyň vaří jen do deseti“. Dopr..le to nemůžou to objednávání aspoň vypnout?

  27. Co k tomuhle dodat…
    http://pieralli.blog.ihned.cz/…-stezovat-si

  28. Mohu-li prispet troskou do mlyna, jakozto servirka, rada bych ukazala, ze veci nejsou jen cerno-bile…Co se tyce neinformovanosti personalu, to se omluvit neda a u nas v podniku se informovanost co se tyce podavanych jidel a napoju namatkove kontroluje, takze pri kazdem nalezenem nedostatku 1000,– z vyplatu dolu..to si potom kazdy rozmysli, jestli neni lepsi se jidelni ci napojovy listek naucit. Co se tyce koureni na provozovne – nikdy se nezavdecite vsem…kurakum bude vadit, ze se tam kourit nesmi…nekurakum opak. A uprimne tohle vecne handrkovani, at se nekouri tamhle a tamhle, protoze tohle tohle tohle..Uz je to tak ohrana pisnicka, ze uz to cloveka dost unavuje…sama jsem nekuracka, ale vim, ze bohuzel jsou pro kseft lepsi kuraci, protoze oceni, ze jim zustalo aspon nejake mistecko, kde si zakourit muzou, dat si k tomu kafe nebo caj, ci pivo a nikdo je tam neobtezuje tim, ze kouri. U as v podniku to resime kvalitni vzduchotechnikou, takze clovek na jedne strane kavarny ani nevi, ze ten na opacnem konci kouri..co se tyce zamcenych zachodu – predstavte si, ze Vam uz tak projde nekolik desitek lidi za den kavarnou a na toaletu a jeste se k nim pridaji ti, kteri si prijdou jen tak z ulice, nereknou ani dobry den, nedovoli se, zda si muzou odskocit, vykonaji potrebu a odchazeji zase bez pozdravu..pak vznika nasledna stiznost na nedostatek rucniku, mydla a ja nevim, ceho vseho…taky vas to jako personal prestane bavit po kazdem cloveku z ulice jit znovu umyt zachod…a verte mi, ze to nemate sanci uhlidat, pokud nejsou zachody zamcene. Lidi jsou s odpustenim cunata…a to hodne velika…myslim, ze 90% obsluhujicich nema problem na pozadani zachody otevrit, pripadne poskytnout klic, ale kdyz si na provozovnu nakraci nekdo jako nejvetsi kral, nepozdravi, odskoci si a stejne, jak prisel, tak i odejde, tedy jako para nad hrncem…je to neslusne vuci personalu a vypada to spatne i v ocich zakazniku. Ruku na srdce – kolik lidi z Vas, co jste tu psali svuj prispevek, jste od kseftu? Kolik z Vas zkusilo obsluhovat? Kazdy den se setkavam s tak neskutecnou drzosti a neohleduplnosti lidi, ze je to az zarazejici. Kazdopadne tim nechciu omlouvat podniky, kde je neporadek, pripadne spatne funguje personal, chapu, ze Vas to jako zakazniky zajimat nemusi…ale predstavte si, ze kricite na servirku kvuli nedodelanemu jidlu – videli jste nekdy servirku pripravovat jidlo? Ona pouze zprostredkovava donasku…Malokdo si necha zavolat kuchare…Nebo proc kricet na cisnika, ze jidlo jeste neni po 15 minutach hotove? Na teple jidlo je podle gastronomickych pravidel 25–30 minut..a i kdyz se zpozdi, coz se samozrejme stat muze, neni to chyba cisnika/servirky, ale kuchyne… Umele nehty servirek? Nekomu vadi neupravene ruce bez gelovych nehtu, nekomu upravene s gelovymi nehty..kdyz to nejsou vylozene drapy, kycovite a nevkusne, tak to nevadi…obycejna francouzska manikura jeste nikdy nikoho neurazila…ale nejde se zavdecit vsem..Jeste jedna otazka – co je dlouhe cekani na placeni? 2 minuty? 5 minut? kde je ona hranice? predstavte si, ze vam 5 stolu najednou nahlasi, ze chce platit…mate jit nejdriv k tomu poslednimu hlasenemu? to bude nastvany ten prvni…jdete k prvnimu hlasenemu, bude nastvany ten posledni…clovek kolikrat beha jak s odpustenim s vrtuli v zadku a nejde uspokojit vsechny…Chapu, ze Vam to pripada ted jako hrozny alibismus, ale ne vzdycky jsou problemy na provozovnach cerno-bile..hodne jich delaji zakaznici, a ani si to neuvedomi…ale nas zakaznik, nas pan…takze veselou kritiku :-)

  29. Těm kterým by se nechtělo číst předchozí dlouhý a do odstavců nezalomený příspěvek nabízím hlavní myšlenku:
    „Prostě nejde uspokojit všechny“

    :-)

  30. oddeleny do odstavcu byl, nicmene nevim, proc se „ododstavcoval“… omlouvam se…

Co vy na to?

Musíte se přihlásit k posílání příspěvků.