Definice slevomoru
Když už vybíráme, kam jít na jídlo, tak složitě lovíme z nabídky těch, na které máme slevu, i když bychom jinak možní šli spíše jinam. Máme slevenky, tak je využijeme! Prostě se dostavuje nechuť platit plnou cenu, když to jde jinak, což má logiku. Blbé je, že se nám nechce jít platit běžné ceny do podniků, o kterých víme, že někde prodali pár stovek slevenek. Prostě si počkáme, až se taková nabídka zase objeví.
Možná nechtěná, ale zatraceně výstižná. Sežere nás postupně slevomor všechny? ;) Nutná poznámka k dokreslení minulých sci-fi plků.
Komentáře
Mám kamarádku, která se přiznala, že je na slevách závislá (jestli jsem slyšela správně, snad každý den nějakou pořídí).
Mně slevy přijdou jako fajn nápad, kam jít, pokud objevím slevu na podnik, který neznám (slevy ale omrknu jednou za čas). Na druhou stranu jsem se už asi u dvou slev proklikala na jídelníček na stránkách, kde měli mnohem mnohem zajímavější věci než nabízené ve slevě, takže mě nakonec sleva neměla šanci nalákat :)
Prostě pokud má sleva upozornit zákazníky na podnik, který třeba neznají, tak na mě to funguje přesně tímhle způsobem :)
Wow, zatraceně pravdivá definice! Absolutně nechápu tu bouřku kolem slev a pak trpět tu zlevněnou službu/zboží, namísto přidat pár korun a normálně zajít zaplno.
Nikdy jsem podobných slev nevyužil, protože by mi připadalo, že mám něco špatného, nechtěného, a tudíž zlevněného, ale asi to je dosti subjektivní. Neříkám, že to tak vždy je, ale ta definice je krásně pravdivá.
Kámoš takhle koupil asi 3 kiogrami hovězí svíčkový :) a dost si pochutnali, myslím, že v restauracích, v kterých dostanete vždycky alespoň 85 % jídlo se nikdy nemůžou zavřít. Prsotě když se chci dobře najíst jdu tam kde vaří dobře.
Já tomu nějak nevěřím, prostě když něco výrazně slevňují, tak to na mě působí, jako že se toho musí zbavit…třeba časem změním názor..
JJ, než si na tyhle slevový servery zvykneme a naučíme se s nima adekvátně zacházet (a to jak podniky tak zákazníci), bude to ještě hodně divoký…
Co jsem posledně koupil slevu v Cheese gourmet Ostrava – balíček francouzských delikates za 700,– (jinak prej za 1200,–), pak po vlastním přepočítání jsem zjistil, že cena nebyla ani těch 700,– (např. víno sice francouzské, ale stejné co se prodává v Tescu za 60 Kč,), sýry v pohodě, ale miniaturní ždíbečky.....aneb kromě reklamy zadarmo pořád velký zisk.
BTW ta definice slevomoru se nijak netýká principu hromadného nákupu ani skutečných nabídek, které u nás máme. spíš je to myšleno jako „choroba“ lehce erodující spotřebitelské zvyklosti hostů restaurací a zrovna Jižní svah to na sobě popsal moc dobře (sám to mám podobně).
to radim: Radime mě by zajímalo jak jsi přišel na to že na tom měli v tom obchodě výdělek??? Ty sis proslídil všechny ceny a pak sis doma všechny kousky převážil? A zahrnul jsi do své konspirační teorie i cenu obalu potravinové folie v které jsou sýry zabalené, cenu dárkové krabice v které to bylo, dekorativní aranžmá a pod., práci zaměstnanců kteří to připravovali, energie, čas který jak já vím není zadarmo a v neposlední řadě provizi Slevomatu? Co se vína týče, v Tescu jsem to víno také zahlédl, ale až po skončení té akce a vůbec bych to nebral směrodatně, takové Tesco bere zboží velkoobjemově a dostane na něj cenu mnohonásobně nižší než nějaký obchůdek. A nakonec malý výpočet pro poslední nevěřící Tomáše: dejme tomu že zboží takový obchod nakoupí za 500 Kč a dají si na něj marži 100% (což jsem určo přehnal) pak ho prodávají za 1000 Kč. Z těchto 1000 Kč musí upsat pro Slevomat 40% za slevu a 20% provizi Slevomatu (Zapakatel má 20% Slevomat má 24%) to je dohromady 40+20=60% tzn.: 1000 Kč – 60% = 400 Kč !!! Tak bych teď rád věděl, kde máš ten svůj výdělek??? Problém lidí z lakomé Ostravy je ten že dostanou něco se slevou a je jim to málo, tak ještě rypou. Zdravím tě Radime a nic ve zlém, jen než začneš příště někoho kritizovat prober si všechny proměnné. Aleš
to Aleš:
Radimovi zkrátka přišlo, že zaplatil 700 za něco, co MĚLO mít cenu 1200 a ve skutečnosti si myslí, že to nebylo ani těch 700. Aleši, myslíte, že všechny ty věci, které jste popsal (balení, práce, provize) měly cenu těch 500 Kč (či víc) rozdílu?
Vůbec se nedivím, že Radim nevěnoval čas, aby všechno zjišťoval do podrobností. Už jsem párkrát narazila na „slevu“, která žádnou slevou nebyla. Obchodníci (resp. lidé obecně) mohou být (a jsou) „šibalové“. I na slevomatích serverech.
Vaše poznámka o „lakomé Ostravě“ objektivitě Vašeho názoru moc nepřidala. (P.S. Nejsem z Ostravy).
re Krtek a Nikie: nemyslím si že by musel Aleš podkládat své tvrzení něčím více než jak to vylíčil viz názor výše (ten výpočet je jasný jak facka, taky se v tom orientuji), ten balíček jsem také koupil a byla to krabice 27×36 cm plná sýrů a jiných avizovaných delikates . Jsem z Ostravy a nákupní náturu ostravských lidí (jistě že ne všech, myslím to všeobecně) znám, díky častému cestování a obchodním stykům mám možnost porovnat jiné města. Je pravda že Ostrava není nejbohatší, ale snad si nezaslouží v obchodě kritiku člověka, co si dá tu práci a tvdí tady že si ,,VŠE,, přepočítá a ,,ZBABĚLE,, to avizuje na veřejném blogu, než aby udělal něco pro ,,SEBE A OSTATNÍ,, a s balíčkem zašel zpět na obchod a učinil tam věci za dost!
Do té doby je to pro mě a i pro ostatní obyčejný pomlouvač.