Recenze pana Cuketky v Týdnu

Časopis TÝDEN o víkendu spustil svůj zbrusu nový zpravodajský server! Není to jen kopie tištěného vydání, ale plnohodnotné chrlítko různorodého online obsahu. Pro vás (mé milé čtenáře) je ovšem nejklíčovější rubrika s názvem Recenze pana Cuketky, ve které najdete každý týden jednu exkluzivní recenzi podniku!

Recenze nebudou umístěny přímo zde, ale nebojte, stejně na tom vyděláte, protože recenzovací cuketko-tempo se tímto o dost vylepší! Na každý nový kousek vás vždy upozorním. Stejně tak vás upozorním, kdyby náhodou pana Cuketku vykopli! ;)

Pro začátek recenze pražské restaurace Etrusco

Reklama

Komentáře

V Etrusco jsme meli vecirek s nakladatelstvim Smartpress. Bylo to moc prijemne. Prostredi pekne, obsluha pozorna a vse co se jedlo a pilo vynikajici. Dobrot, formou svedskych stolu, bylo nesmirne mnozstvi a druhu. Musim tuto restauraci pochvalit.

Dita:

:) haha!

Orange:

určitě ne. jejich online verze je oddělená od tištěné. je tam spousta nových rubrik, spousta věcí naopak chybí a hlavně je to trošku jiné zaměření na každodenní zpravodajství :)

Bali:

moje výhrady jsou už v článku, ale můžu to ještě jednou shrnout:

1) prostředí & design v rozporu se zaměřením restaurace (ani taverna, ani pizzeria) + klasický český kýč. v článku jsem třeba ani nerozebíral rozestavení stolů v hlavním salónku – velké prázdo uprostřed a stoly nahňácané u zdi.

2) šizení hostů (rozdíl cca 250,- Kč!)

3) některé speciality patří do uvozovek

to vše samozřejmě vůbec není v rozporu s tím, že se tam dobře najíte na podnikové akci….

souhlasim s tebou, jen jsem popsala jakou zkusenost mam ja.
Obcas se i stane, ze nekdy nam v nejake restauraci chutna a kdyz tam jdem podruhe, tak nic moc. Vetsinou to byva tim, ze vari tzv.druha smena!
No a sizeni to je neomluvitelne! To se mi fakt uz dlouho nestalo. Ba naopak si cisnik nezapocital vse! Nekdy jen kafe, nekdy i mineralku, obcas nezapoctou predkrm. Stava se to jak tady, tak i ve Francii.

Cuketko, gratuluju k dalsimu stupinku na ceste ke slave :-)

Ted k recenzi – nemuzu si pomoct, ale tvoje recenze primo tady mi pripadaji lepsi nez ta v tydnu – prijde mi takova moc popisna, neosobni, mozna zbytecne dlouha – zkratka mi v ni chybi takova ta ‘cuketkovitost’ ;-) Ale treba je to jen muj dojem.

Kazdopadne jsem rad ze se zvysi frekvence recenzi…

Gratulace gratulace! :-) Z pohledu pana Cuketky se jedna o vyzvu a velmi cenenou zkusenost. Pravidelne navstevy novych podniku umoznuji ziskat nadhled a schopnost objektivne hodnotit :-) Kdyz se k tomu pricte nereseni s tim spojenych nakladu, vidim v cele veci jen pozitiva :-)

Bohuzel se ale musim k nazoru Sendika. Diky velikosti fontu, formatovani, zvolenemu rozmeru fotek (otazka celeho Tyden.cz) ztraci text na exkluzivite a prehlednosti. Nicmene vzhledem k „cerstvosti“ celeho projektu zde urcite dojde k zlepseni:)

Bali:

:)

ad různé směny:
tohle by měl mít na starosti management, jeho starostí je aby personál poskytoval pokud možno stále stejný výstup, bez ohledu na směnu.

jinak chyba v účtu je pro mě taky rekordní. snad za poslední rok asi opravdu nejvyšší…

Sendik:

díky! trošku upravený formát recenze jsi poznal správně, je to více formální a s odstupem – snažil jsem se být maximálně korektní. formát ještě ladím, do příště se určitě vylepším! :)

stejně laděné jako zde to zřejmě nikdy nebude, cuketka.cz je přeci jenom „obyč“ cuketkovský blog :)

Těším se na recenze! Doufám, že to nebude jen o Praze a dojde i na „oblast“. Díky! Hodně čtenářů a spokojeného šéfredaktora :-)

Ondřej:

díky ;) ten formát v Týdnu je bohužel zatím daný a sám s malinkýma fotkama zatím nic nesvedu, ale celý projekt je tady terpve od soboty, taže nějaké ty mušky tam ještě poletují :)

např. fotky, když tady vložím velice dlouhý článek a proložím ho 15 obrázky, nakonec to vůbec nejde poznat. jde taky trošku o zvyk.

julie:

Praha bude převažovat, ale součástí budou samozřejmě výjezdy úplně všude po ČR. podniky se snažím vybírat, tak aby každý byl něčím specifický, zajímavý – šanci mají všechny!

Recenze mě připadla velmi informativní a splnila vše, co bych od recenze požadoval.
Na rozdíl třeba od podobných článků v Sunday Times, kde pan A A Gill často krafá o všem možném a pouští si fantazii na špacír. Až nakonec, po fotce módně nahnuté o 30 stupňů a v posledním odstavci, se jeden při troše štěstí dozví něco zajímavého a konkrétního o recenzované restauraci.

Cuketka rules OK.

Velká gratulace PANE CUKETKO!!!!!
Jsem nadšen Vašimi recenzemi ! Jen se chci zeptat, zda-libudou pokračovat „KOLENOVÉ “ recenze restaurací. S kamarády se nemůžeme dočkat, až nám zase nějakou doporučíte a my si skvěle pochutnáme! Díky Pavel

ako sa dostat k velkym fotkam k clanku som tam predsa napisal v komentari, divim sa ale spravcom Tydnu ze takto buzeruju ludi a nutia ich rucne odstranovat konce adries obrazkov

inak sa pripajam k sendikovmu nazoru, ze ta recenzia mi prisla vcelku sterilna v porovnani s tunajsimi

o tom je predsa recenzovanie a vlastne stlpceky ze v nich mas svoj subjektivny nazor ktory si vies obhajit a nemusis sa nasilu pretvarovat a snazit byt objektivny (to je beztak nemozne a povedal by som ze u recenzii aj nezelane)

Jednorožec:

díky! ,)

Pavel:

díky ;) na kolena zřejmě přijde řada zase až vlétě, teď tedy nevím jak vy, ale v zimě na ně nemám moc chuť. ale nebojte pamatuju na ně a určitě tady ještě dostanou zasloužený prostor :)

Markoff:

na ty obrázky už jsem odpovídal, toto se snad upraví časem. je to záležitost celého serveru tyden.cz

co se týče objektivity/subjektivity – u článků v týdnu se snažím ještě více než zde být taktní a podnik zbytečně a neprávem nepoškozovat. otvírat si hubu na cizí práci není samozřejmě pro žádného pisálka problém, horší už je přijít s konstruktivní a neškodolibou kritikou.

jinak samozřejmě souhlastím s tím, že dobrá recenze musí obsahovat určitou míru subjektivní zkušenosti. pokud ti v článku chybí mé vlastní názory, zřejmě jsi četl nepozorně.

ked je nieco zle tak je to zle a nie „nedobre“, ked niekto klame tak klame a nie „hovori nepravdu“

a ked ma chce nejaky podnik osmeknut o 250 korun, tak ma chce osmeknut a nedoslo k omylu zapricinenemu novym casnikom ci akoukolvek inou vyhovorkou

najlepsie je byt sam sebou, cim budu tie recenzie rozdielnejsie oproti tym tu, tym budu horsie ked sa budes niekomu nasilu prisposobovat, bud nech si tamojsi citatelia zvyknu alebo necitaju to, nemam dojem ze by sa tu niekto stazoval na recenzie ze by boli zle alebo snad Tyden citaju ini ludia ako weblog?

btw. vcera som bol v novootvorenej restike, kde som nevedel vobec cenovu relaciu, ani ci poskytuju denne menu, samozrejme poskytuju a casnik bol taky ochotny ze sme si mohli (!) na obed objednat aj nieco ine, co nam nakoniec po zhruba 35min cakania aj doniesol (a stale vravel ze cez obed musia vybavit tych zhruba 30 ludi co im tam dojde na denne menu, ja som bol v tom ze ked maju na vyber dve veci tak ich uz maju pripravene a len ich hodia na tanier), ci by sme chceli aj nieco na pitie nehrozilo sa spytat a miesto opekanych zemiakov som dostal hranolky, prosto genitalne, ale aspon ta plnena placka s hovadzim, slaninou a feferonmi bola mierne pikantna (aj ked 2. strana vravela cosi o velmi pikantnom, ale take som jedol v Thajsku kde mi horeli usta a pomaly plakal aby som to dojedol)

Jeste poznamka k recenzovani restauraci:
Moje zkusenost je, ze hodnotit podnik na zaklade jedine navstevy je dost problematicke z nekolika duvodu:

- Dost podstatnou cast „umeleckeho dojmu“ tvori obsluha, pokud mam nekdy stesti na cisnika, ktery „TO“ ma v sobe, dokaze i z vcelku standardni obsluhy vytvorit podstatnou pridanou hodnotu, kvuli ktere se do podniku rad vratim stejne jako kvuli dobremu jidlu, pivu nebo kave. Jak kdesi napsal Jan Werich, nikdo neumi byt tak prijemny jako prijemny cisnik. Naopak, matna, neosobni a pomala obsluha me nekdy tak znechuti, ze uz priste jdu jinam (taky vam pripada, ze se nam v kavarnach nejak mnozi znudene slecny kolem 20?). Moje zkusenost je, ze malokde ma obsluhujici personal vyrovnanou uroven a teprve po nekolika navstevach si udelam nazor s nejakou trvalejsi hodnotou.

- Totez plati o kuchyni – hlavne ve vetsich podnicich s velkou rotaci personalu clovek vlastne nikdy nedostane znovu uplne totez jidlo (Herakleitos by rekl „Nevstoupis dvakrat do stejne restaurace !“). Ja to dlouhodobe studuji na jednom konkretnim prikladu – uz asi pet let pri kazde navsteve Smichova zajdu do me oblibene restaurace ve smíchovskem pivovaru a dam si k pivu salat s kozim syrem, dohromady uz aspon 8x. Je prekvapujici, jakou obrovskou variabilitu ma jedno jidlo v jedne hospode – ze zacatku jsem dostal dvakrat listy salatu na taliri jednotlive lehce pomazane vybornym horcicnym dresingem, jednou na male kousky natrhane uplne bez dressingu (ale s lahvickami oleje a octa pred sebo na stole) a parkrat (v posledni dobe) v misce polite olejo/octovym dressingem namichanym v kuchyni. Nikdy to nebylo spatne nebo podprumerne, ale celkove by me hodnoceni salatu kolisalo od ** do ****1/2. Jeste ze aspon to pivo se nemeni.

- No a konecne je tady muj vlastni subjektivni faktor – kdyz mam skutecne hlad a zizen, vdecne snim cokoliv a neni tak lehke me znechutit. Stejne tak pokud jsem v nejake vetsi spolecnosti a dobre se bavim, prestanu vnimat cas a delsi cekani mi v podstate nevadi. Naopak pokud ma clovek spatnou naladu a nejak mu nesedne misto nebo obsluha, sebelepsi jidlo to moc nezachrani.

Toz tak.
Ale pokracujte prosim tak jak pisete, moc rad to ctu.

Markoff:

bohužel ti nerozumím a není to slovenčinou.

kocour:

jj určitě na tom něco je, ty první dva důvody mě ale jako návštěvníka nezajímají. pokud podnik spadá do kategorie, že si host musí hlídat kdo má zrovna šichtu („brý večer, je v kuchyni dnes jenda?“) automaticky se tím znehodnocuje. to, že tenhle styl je v Česku strašně moc rozšířený je už věc jiná. ale jak říkam – jsou podniky, kde to lze, a kde ne. poslední důvod (naladění hosta) je jasný, to se snažím vždy maximálně eliminovat (velkou roli hraje porovnávání s jinými podniky např. ve stejné kategorii, se stejným konceptem, se stejnou kuchyní, ve stejném městě apod.)

recenze podniků vznikají různými způsoby. někteří recenzenti hodnocený podik navštěvují např. dop otevření dalších 6 měsíců. podnik navštíví ve všech možných dnech/hodinách, s různými lidmi, projedou v podstatě kompletní menu, všechny směny. tohle bych osobně dělal nejraději, ale bohužel v Česku zatím není médium, které by tohle zaplatilo a těch podniků, které by za tuhle námahu stálo je taky málo. celkově by se to prostě nevyplatilo. (alternativou je mauerův výběr, kdy hodnotí anonymní recenzenti celý rok, ale ti zase jen bodují, nic bližšího se nedozvíte). to co je zde i na týdnu je styl „přepadovka“, který je více zaměřený na detaily a popis průběhu jediné návštěvy.

díky za poznámky!

Jasne, rozumim, ale uvadene priklady jsou prece jen tak trochu extrem, oder?
Ja uz ale mivam docela jasno tak po 2-3 navstevach, kdy si kriticky zkoriguji svuj prvni dojem (bohuzel vetsinou k horsimu :o(( ) a doplnim si jej o dalsi postrehy, ktere me treba hned nenapadly. To je myslim vyhoda podniku v miste bydliste nebo na „obvyklych trasach“ treba sluzebnich cest nebo dovolenych, kde uz se clovek rozkouka a zacne vnimat trochu vic do hloubky. Prvni dojem byva vzdycky nejostrejsi a je dobre si ho podrzet, ale ja se pak jeste snazim podivat na svoje zazitky z odstupu a pokusit se najit „co je za tim“.
Trochu bych to prirovnal k tomu, kdyz poprve vystoupim z autobusu v cizim meste a nasaji jeho atmosferu (taky znate ten opojny pocit novosti a jinakosti?), da si tam treba kavu a pak jedu dal, ale ten ostry a intenzivni prvni dojem uz ve me zustava a vzdycky se mi v dane souvislosti vybavi, at uz chci nebo ne (treba ty nepopsatelné smrady, prach a spina Indie, to se neda ani popsat). Ale kdyz treba do Svycarska jezdim casto sluzebne uz rok a pul, uz me (bohuzel) zdaleka tak neokouzluje, ale snad mu zacinam aspon trochu rozumet.
Nebo kdyz clovek ochutnava vino nebo kavu, hodnotí nejdriv vuni, pak chut na jazyku, ale skutecnou kvalitu pro mne dela nakonec hlavne ta „aftertaste“, kterou si z nich odnasim, ale ktera se zatracene tezko definuje. (I kdyz … jak Tracy rekl panu Seyfangovi, rozdil mezi dobrou kavou a vybornou kavou je v reklame :o). Stejne u kazdeho podniku je pro me nakonec podstatna ta „ambience“ – citim se tam dobre ? a proc? V tom je asi ten nejvetsi kumst, navodit takovou atmosferu, ze se clovek pres dilci nedostatky rad vraci nejen proto ze ma hlad nebo potrebuje dat si kafe.
Ale to jen tak placam svoje uvahy k tematu, jak jsem rekl, vase recenze se mi hrozne libi.
Mam hlad a jdu na obed :o))
E guete mittenand !

Je recenze a recenze. Rekl bych, ze opakovane recenzovani v prubehu delsi doby spojene s ochutnanim celeho menu ma smysl POUZE u podniku, kde se bavime o jasnem NADPRUMERU. Opravdu nevim, proc bych mel investovat penize stylem „oni se snad zlepsi“. Pojem „druhe“ sance samozrejme existuje, ale pouze v ojedinelych pripadech. Osobne ale nemam cas ani prostredky se „vracet“ tam, kde jsem nebyl spokojen. Podniku k recenzovani je az az :-)

Nevyrovnanost kvality a vizualni stranky pokrmu v ramci dvou smen je problem.. ale pouze a jenom majitele restaurace. Kdyz si to nedokaze ohlidat a jasne definovat podminky pro kuchare a obsluzny personal.. je to jeho minus.

Nicmene musim souhlasit, ze atmosfera restaurace.. rekneme takovy gastronomicky „genius loci“, dela sve.

Ono je vubec to recenzovani zvlastni „zabava“:) Posledni dobou mam dojem, ze spis pracuju nez si uzivam:) KOukat okolo.. pozorovat obsluhu.. hodnotit interier, projit cely jidelni listek.. Fotit servis.. delat „blbeho“ pri objednavani.. Pak fotit jidlo.. jednou.. dvakrat… sestkrat.. ale zase ne moc dlouho aby nevystydlo:) No… klidne vecere se pripadny spolustolovnik nedocka.

Jinak na tema „jak se dela recenze“ mam rozepsany samostatny clanek. Myslim, ze to bude docela zajimave cteni.. :-))

Zdravim, chtel jsem se zeptat, zda lze nekde online dohledat recenze psane pro Tyden (neb na jejich web byly terminovany).

Co vy na to?

nepovinný, ale díky němu máte obrázek (jak?)