VašeKuchyně.cz – oficiální partner blogu
Po třech letech nekomerčního provozu si vám dovoluji představit prvního oficiálního partnera blogu. Elektronický obchod s domácími potřebami – VašeKuchyně.cz
Po celý měsíc vás teď bude na blogu doprovázet inzerce a už za týden vás čeká spuštění soutěže o pánve Greenpan a další ceny z nabídky obchodu.
Určitě je to pro vás malý šok (pro mě taky!), doufám ale, že nebude nepříjemný. Ke spuštění reklamy na blogu jsem se odhodlával již delší dobu a myslím si, že pro vás i pro Cuketku to bude pozitivní změna.
Nepoznáte to hned a přímo. V množství energie vložené na zpracování nových témat to ale poznat bude! ;)
Proč zrovna VašeKuchyně.cz?
Protože vám vybraný partner má co říct a taky nabídnout. Provozovatel obchodu VašeKuchyně.cz, firma Potten & Pannen, zastupuje na českém trhu desítky exkluzivních značek. Jestli doma vaříte alespoň trochu, museli jste se s nimi zákonitě potkat.
Jako dobrá ilustrace zaměření poslouží jejich nejnovější majstrštyk – belgické pánve Greenpan s vrstvou Thermolon. Do Česka je dovážejí jako první a exkluzivně. Já jsem je zatím poznal pouze zprostředkovaně z článků o vaření za oceánem, kde se o nich mluví už delší dobu.
Mají být zelenou a přitom stejně nepřilnavou alternativou k pánvím s teflonem. Neobsahují tedy ani zlobivé PTFE, PFOA, ani související sloučeniny. Navíc jsou vyrobeny z recyklovaných materiálů. Pamatuji se, že jsme si ji kdysi chtěl pracně shánět přes Amazon. Teď už jsou v každé větší prodejně domácích potřeb.
Silnou doménou obchodu jsou pro ně i věci z keramiky a nože. Osobně mám slabost pro dvě konkrétní značky – burgundskou keramiku Emile Henry a nože Zwilling. Několik krásných zapékacích misek i kousků jsem stačil nejen odzkoušet, ale i rozmlátit… ;)
Pottenpanneňáci pokrývají i nový segment „nezničitelných“ keramických nožů zastoupením švýcarské značky Kuhn Rikon. Sám jsem si tuhle relativní novinku ještě neosahal, snad bude někdy příležitost.
Úplně samostatnou doménou jsou designové věci od firmy Bodum. Jejich řadu pro přípravu kávy nebo čaje myslím netřeba představovat. Pár kousků mám doma a můžete se s nimi setkat i na fotkách a v článcích tady na blogu.
O některé z uvedených výrobků si budete moct zabojovat v soutěži, kterou spustím už příští týden. Jako obvykle bude zahrnovat kreativní část, kde se budete moci vyblbnout dle své ctěné libosti. Novinkou bude i malá vědomostní část. V té můžete vyhrát, i když nepošlete soutěžní příspěvek. Ceny jsou v hodnotě několika tisíc korun a myslím, že poměr úsilí/výhra bude stát za to! ;)
Už teď si budoucí výhry a možný studijní materiál do soutěže (nápověda!) můžete projet na stránkách eshopu. Pokud jsem vás ještě úplně nezahltil odkazy na produkty, jeho adresa je – www.vasekuchyne.cz
Jak to bude s reklamou na blogu dál?
Od nynějška se na stránkách blogu budete setkávat s reklamou, které je vyhrazena přesná plocha v pravém sloupci webu (ve fóru v levém). Kromě úvodního představení partnera v úvodním článku ke kampani, vymezené reklamní plochy a soutěže nečekejte žádné skryté odkazy ani nic podobného. Reklama na Cuketce bude sice jasně vidět, zároveň ale bude striktně oddělena od obsahu.
Obsah, ten zůstává samozřejmě stejný – cuketkový… ;)
Komentáře
Myslím, že takto pojatá reklama je v pořádku a že ji všichni normální čtenáři budou akceptovat. Věřím panu Cuketkovi, že dokáže udržet objektivitu neutrálních článků, což je ve všech komerčních médiích ten největší problém.
já se musím za Greenpan přimluvit. Doma už mám dvě a pravděpodobně přibudou i další. Nemohu si je vynachválit! :-)
PS: tohle není placená reklama! :-)
Přiznaná reklama na kvalitní produkty je OK.
Navíc, pánev Green Pan a papiňák Kuhn-Rikon mám doma a jsem z nich nadšen – Fuck off, Tescoma :-), tohle je jiná liga !
Jedinou výhradu mám k cenové úrovni Potten+Pannen – 5L nerezový papiňák Duromatic Inox (který prodává P+P za 5225,–) jsem ve Švýcarsku koupil v běžném obchoďáku za cca 2000,– a kdych nebyl línej obíhat obchody, tak ho asi seženu i mnohem levněji. Tomu říkám vysokohorská přirážka :-(
Jj, souhlas. :-)))
http://www.novinky.cz/…-jidlem.html
A prož ne reklama když je to na kvalitní výrobky na kvalitním blogu proč ne Greenpany chci taky vyzkoušet co vydrží a já je šetřit nebudu:))
Skvělé! Pánve Green pan a Potten & Pannen je prostě jednička a všichni kdo rádi a kvalitně vaří to vědí. Reklama tohoto typu firmy a produktů mi naprosto nevadí ba naopak!
Kunova:
díky za podporu ;) přesně takový model chci zavést a udržet. mám tu výhodu, že k tomu jaká reklama bude u mých článků mám tady na blogu poslední slovo. jinde nulovou!
Tyna:
já mám zatím jen jednu. ještě popřemýšlím jakou formou popíšu svoje zkušenosti :)
kocour:
to jsem rád. výběr partnera a jeho kvalit je pro mě prioritní :) vasekuchyne.cz je z tohoto hlediska ideální, jsem rád, že jsem mohl „reklamní“ éry zahájit s nimi :)
Pivli:
mírně OT, ale chudák Gordon :) snad to neměl z toho, že na jeho oblíbeném blogu zavedli reklamu!!! :D
kuba:
zkusit doporučuju. jinak než teflon vypadají a taky se o kus jinak chovají. problém s ptfe mylsím netřeba zmiňovat.
tady si je například „obrandoval“ známý šílenec, který rozbrečel ramsaye – marco pierre white:
http://russellhobbsmpw.co.uk/cookware.html
Tabík:
ok, tím pádem jste na správné místě ;)
byť jde o výrobky kvalitní, ze sponzoringu mám především obavu. doufám, že na mě nebudou vyskakovat přehršle bannerů, stránky si zachovají svoji jednoduchost a objektivitu (na tom snad pánevní sponzoring nic nezmění). pohnutky ale samozřejmě chápu a jen čas ukáže, že se nezměnilo vlastně téměř nic. support!
10. nojo, nevěděla jsem, kam toho Gordona dát, tak jsem zvolila nejaktuálnější článek. :-)))
Mě to třebas nevadí vůbec.
Myslím, že na reklamu se kouká až moc špatně. Pokud drží v rámci nějakých pravidel, je přínosem i pro čtenáře. Jenom se stránky nesmí umělě rezšiřovat a odsazovat bannery apod. Stejně takové plochy nejsou zrovna účinné.
Na podzim si budu zařizovat úplně celou celičkou novou kuchyň, tak se ráda podívám, neboť celičkou znamená i hrnce, pánve, nádobí a tak dále. Radši méně, ale kvalitně!
Tip: zkuste se podívat na Ebay, dá se tam sehnat všechno levněji.
Příklad je tenhle nůž http://eshop.vasekuchyne.cz/…rod_284.html který jsem tam koupil za 40 dolarů, poštovné bylo dalších 20. Pořád ale sakra úspora :)
Hlavně když bude reklama označená jako reklama a nebude vyskakovat a zakrývat obsah. Když je na svém místě a můžu se rozhodnout, jestli si ji prohlídnu nebo ne, tak mi nevadí.
FOR Mr. Big C -Důležitý aby se neboulili a aby dobře vedli teplo a pro mě nezbytná kovová rukojeť…Marco je borec učitel Gordna a podobnej blázen…
Naprostý souhlas s Kytkou! Když na mě reklama nebude vyskakovat a komerční články budou označené, tak proti tomu nic nemám.
Me jen mrzi ta cenova politika Bodumu (resp. PottenPannen) … French Press Chambord 350ml (ktery nema konkurenci) za 835Kc na vasekuchyne.cz je proste extremne predrazeny a mnoho lidi od nakupu ta cena odradi .. i kdyz je to nejlepsi metoda pripravy kavy doma. V USA bezne do 400 Kc. Vyrobeno v Portugalsku …
Jsme nuceni reagovat na zmínku o cenové politice Bodum resp. Potten & Pannen jako distributora a importéra.
Naše společnost má jako výhradní distributor velice přísné a zcela jasné smlouvy s každým výrobcem, kterého reprezentujeme. Jejich pevnou součástí je i maloobchodní ceník založený na výrobcem stanovené „European Retail Price Level“ dle které se musíme vždy a bez vyjímek řídit s max. benevolencí 5%.
Bohužel jak všichni dobře vědí je v současném světě zcela běžné, že celou řadu výrobků lze v některých zemích získat levněji či naopak dráže. (Např. elektronika v USA apod.)
Dobře kalkulující kupující si pak také musí připočítat veškeré další náklady na pořízení takového zboží. Například cestovné či při nákupu přes internet poštovné, clo a v případě USA i DPH.
Dalším jistě důležitým faktorem je i možnost případné reklamace či výměny apod. V takovém případě se Vám nákup v USA může v tom lepším případě znatelně prodražit.
Bylo by také fér vždy srovnávat zcela totožný výrobek včetně použitých materiálů, objemů apod. Je jednoduché napsat, že je možné tento výrobek koupit v jiné zemi levněji aniž by byl uveden jasný a konkrétní příklad.
Jestliže tedy vezmeme konkrétní příklad, že se Bodum French Press Chambord dá zakoupit v USA „běžně“ do 400,– KČ pak naprosto nerozumíme proč oficiání e-shop Bodum-USA má cenu 599,– bez daně!?? viz" http://www.bodumusa.com/shop/line.asp?…
Připočteme-li si výše zmíněné náklady a především poštovné z USA pak bude jistě výhodnější zakoupit tento výrobek za cenu 835,–KČ u tuzemského dodavatele. Např. na „Vaše Kuchyně“, která je oficiálním webem importéra a zcela jednoznačně dodržuje výrobci stanovené maloobchodní ceny pro Evropu.
Více informací o těchto skvělých pánvích naleznete na: http://www.greenpan-club.cz
21-Hlavně nás nezačněte obtěžovat vaší cenovou politikou
21-„Dle zákona o ochraně hospodářské soutěže nejsou doporučené ceny považovány za protisoutěžní v případě, že prodejce není přímo nebo nepřímo omezen v určování cen zboží pro jeho další prodej a má možnost stanovit koncovou cenu i pod výši doporučené prodejní ceny.
Cenová ujednání, která jsou vybavena pokyny či sankcemi zavazující či motivující smluvní partnery dodržovat stanovené (doporučené) ceny, jsou dle zákona zakázána.“
ad cenová politika:
poučné, máme to i s vysvětlením přímo od zdroje.
něco jiného je sehnat přes net jednu položku co nejlevněji stůj co stůj, něco jiného zase zajistit distribuci a servis celé značce v dané zemi. jako příklad si vezměte třeba opět greenpan. kdyby to nevzal na sebe velký distributor, do česka by se ptfe-free pánve dokodrcaly jen stěží :)
Ja bych to nehrotil, bud tu panev chces a nebo nechces. Proste nas maji v USA porad za bandu rusaku z vychodu, cenova politika USA vs Evropa je porad na stiru co si pamatuju jeste ze skoly. Tam jsou ceny levne diky tvrde konkurenci a tady je to drahe, protoze je tu kvalitni konkurence slaba. To same je v EU skoro ve vsem spotrebnim zbozi, proste i kdyz jsme papirove jeden stat, porad jsou tu neuveritelne rozdily v cenach v jednotlivych statech. To co je v USA jako spotrebni zbozi, je zde brano znamkou luxusu a vybraneho stylu s horentnimi cenami, jsme jen pitomi, ze to tak nasi predci dopustili a my to tolerujeme. Nepodporujeme lokalni vyrobce, kteri by to, myslím z hlediska nakladu a povedomi o znacce, meli znatelne lepsi v pozici budovani trhu. O samotne technologii nemluvim, to jsou patenty a vyrobni postupy mimo moje vnimani.(toliko muj soukromy nazor) Ale lepsi hrnce nez kdyby Cuketku sponzoroval nejaky jiny druh spotrebniho zbozi.
Mhm, mhm. Zahlédl jsem ale již i jiné ptfe-free pánve v českých luzích a krámech.
Sanžil jsem se zjistit, co je vlastně thermolon. Dobral jsem se k tomu, že je to hybridní polymerní nanokompozit :o) což mi říká opravdu málo. Takže si raději tak dva roky počkám, až se o tom bude vědět něco víc.
Hm, doufám že v diskusních fórech nebudou diskutovat reklamní partneři. To už nejednoho přešla chuť.
jitřenka:
pozor, je tady velký rozdíl! ;)
pokud to není anonymní a skryté nemám námitek. takové komentáře naopak prospívají a mají svou hodnotu. jsou protikladem ke skrytým komentům třeba od majitelů restaurací, kteří se maskují za anonymní nicky a píšou falešné pochvalné „recenze“. takových jsme v historii blogu/fóra musel smazat nebo editovat už desítky – nemají tu co dělat :) ne vždy ale takovou redakční akci zaznamenáte :)
pokud je nějaká firma (restaurace, osoba) v článku zmíněna, má přirozené právo reagovat. pokud tak učiní přímo a neanonymně, jsem pak jenom rád :)
Nezávislá skeptická informace (i pro 28)
Thermolon je dle patentu WO/2008/010639 (http://www.wipo.int/pctdb/en/wo.jsp?…):
Asi nic extra užitečného, ale pro některé šťouraly snad užitečné. Kdo rád čte patenty, tenhle je ukázkový. V současné době účinný jako evropský patent, v národní fázi platí jen v japonsku, takže kdo chce, může si pánviček vyrobit a prodat kolik chce ;)
Njn nanočástice. Například nanočástice zinku zrovna dobrou pověst nemají. Tak by mě docela zajímalo, kolik nanočástic titanu zbaštím a jak se projeví na mém zdraví. Zdalipak jsou k dipozici nějaké zdravotní testy?
Dobré, nakonec tady z toho je reklamní a antireklamní diskuze. Tak jen čekám kdy začneme debatovat na téma případné skryté reklamy v Cuketkových článcích, odkazech a kalendáři akcí :) Je pochopitelné, že takhle zacílený blog s vysokou návštěvností má velkou hodnotu pro cílené uživatele. Takový proklik pak něco stojí. Můžete si tedy vesele prohlížet nabídku VašeKuchyně.cz a Cuketka bude brzy milionář :)
Kate.Alice:
co byste taky v Česku čekala ;) reklama tady nemá dobrou pověst. když si projedete ostatní foodblogy, některé již reklamní sdělení v tichosti zavedly, jiné (na blog.cz a bloguje.cz) dostaly reklamu do vínku se svým redakčním systémem. řešení, které jsem zvolil je myslím optimální. vyvažuje míru otravnosti vs. hodnotu pro inzerenta (alespoň tedy na můj vkus) + ji jasně vymezuji a bavím se s vámi o ní :)
Mr. Big C.-Máš recht:))
Panu Cuketkovi gratuluji, že se mu podařilo zkloubit to, co dělá pro zábavu, s tím, co ho možná i uživí. Co by za to většina lidí dala! A na reklamě přece není nic špatného, pokud není lživá nebo nepřerůstá meze otravnosti.
Jinak k evergreenu českých diskuzí – plačky o tom, jak je v USA všechno levné, a tady drahé, protože tu není pořádná konkurence a obchodníci jsou nenajezení. Zkuste sami něco dovážet nebo prodávat, když je to tak snadné, není tu konkurence a marže jsou pohádkové. Budete možná bohatí. Ale spíš velmi rychle zjistíte, že konkurence je všude stejně neúprosná a marže prodejců nejsou v součtu o nic vyšší, než kdekoli jinde. USA (ale i např. Německo) těží oproti ČR především z velikosti svých jednotných národních trhů, které dovolují velké úspory z rozsahu. Počínaje lepšími nákupy u výrobců na základě objednaného množství, konče nižšími jednotkovými náklady na marketing a logistiku. Jsme malá země a malý trh. Pokud se EU náhodou nezmění v nějaký superstát s unifikovanými euroobčany a společným jazykem, budeme mít v průměru většinu zboží vždy dražší, než naši větší sousedé nebo USA.
32:
My jsme kluci očkovaní titanem
My něco zastanem, ba jo
My si uděláme výlet třeba do Konga
My se nebojíme ani King Konga
(stará čundrácká, mírňounce parafrázovaná)
Vase Kuchyne – Potten & Pannen:
Zrovna u french-pressu bych věcma jako je reklamace nebo výměna neargumentoval. Jeden Chambord 350 doma mám a nedovedu si představit, co by na něm mohlo vyžadovat odbornej servis – je to tak jednoduchej výrobek, že vyměnit cokoliv, co by se mohlo rozbít, zvládne laik za půl minuty. Jo a koupil jsem ho v ČR, u spolehlivé firmy a podstatně levněji, než kolik stojí u vás. (myslím, že to bylo cca 600).
↪ 21 Rád bych byl zdvořilý, ale někdy to opravdu nejde.
Kecy v kleci. Můžete okolo toho tancovat, jak chcete – vaše zboží je předražené ve srovnání k cenám kdekoliv na západ od naších hranic.
Dobrá zpráva je, že ty hranice můžeme přejet a koupit si totéž zboží od někoho, do si nemyslí, že cca 60% nad cenu běžnou jinde je rozežranost. Což všem doporučuji, protože to je jediná medicína, která funguje na podobné typy obchodníků.
Recenze jsou dost odstrašující. např.:
http://www.hsn.com/…0071_xr.aspx
Nifrock:
A je fajn, že pořád existuje možnost „blokovat reklamu na stránce“ :-)
[40] bravo!:) neni nad fakta. tahle diskuze se mi zacina pomalu libit:))
nemam nic proti umisteni reklam na uspesne blogy, ale tady p.Cuketka asi nevzal v uvahu, ze kady k tomu muze napsat svuj nazor(a pak si kazdy muze sestavit z tech nazoru neco, co zhruba odpovida pravde).ze by zakazat kometnare k podobnym clankum, aby neposkozovat inzerenty?:)
Lik:
já to samozřejmě v úvahu beru a berou to v úvahu i inzerenti. o tom přeci reklama na blogu je :) je to forma přímé komunikace bez zkreslení. pokud se diskuze drží tématu a není hloupá, nemám s tím absolutní problém :)
znovu opakuji: co by se vám líbilo víc – tiché přidání reklamní plochy bez vysvětlení a možnosti vyjádření, nebo tenhle otevřený způsob komunikace? ;)
pan Cuketka:
Nám se líbí tahle varianta, protože je to legrace.
Aby bylo jasno, nemám žádný problém s přidáním reklamy, a myslím, že ani nemám nárok mít s tím nějaký problém. Cuketkovi, co Cuketkovo jest, čili čí je blog, toho jsou pravidla. Provoz webu něco stojí, nemluvě už vůbec o práci spojené s vytvářením jeho obsahu. Pokud je navíc reklama zaměřená na gastronomii a ne třeba nová CDčka Evy a Vaška, tím lépe.
S čím mám problém, je tvorba cen obchodníků typu Potten & Pannen (v naší kotlince obecně dosti rozšířených). Moje reakce je proto reakcí výlučně na vyjádření pana/paní/slečny „Vase Kuchyne – Potten & Pannen“. Obchod je pochopitelně založen na principu levněji nakoupit než prodat, ale „vocamcaď pocamcaď, holoto“. Obchodníkům nic nebrání to na nás zkoušet, nám zase nic nebrání nakoupit někde jinde. Osobně nevidím důvod, proč za stejné zboží plati výrazně vyšší cenu, než je nutné. O přidané hodnotě se tu totiž sotva dá mluvit, přidaná je jenom ta marže.
No, já jsem si poctivě prošla jejich nabídku a nic si nekoupím. Do své nové vysněné kuchyně, kterou si dopřeji na podzim si nakoupím někde jinde.
39. a 45. Mám pocit, že to berete moc osobně. Prostě reklama je reklama a hotovo. Neměla by být v přímém rozporu s texty (přijde mi dost na hlavu, když je třeba v Apetitu reklama na instantní polévky), ale jinak bych to neřešila.
Osobně mi spíš vadí, že se stránky kvůli animaci dost dlouho natahují.
Kunova:
ta dnešní ucandanost není flashem z reklamy (má jen 18kB, oproti tomu jeden obrázek ke článku např 60kB, celá stránka má cca 700kB), ale pravděpodobně hostingem, přesnou příčinu zjišťuji
Mě to taky drhlo, ale pingy jsou dobrý … tak nevim.
Host Name IP Address Hop Ping Time Ping Avg % Loss Pkts r/s Ping best/worst
r5as1.net.upc.cz 86.49.52.1 2 7ms
cz-prg01a-c76–01.net.upc.cz 78.102.1.97 3 8ms
cz-prg01a-ra3-ae1-v12.aorta.net 213.46.172.201 4 8ms
nix4.gts.cz 194.50.100.50 5 13ms
hca.gts.cz 195.39.37.6 8 8ms
gw.pipni.cz 193.86.70.226 9 12ms
www8.pipni.cz 193.86.238.18 10 11ms
AD cenová politika Potten & Pannen… občas nakouknu, obvykle mne to odpudí a nakupuji jinde. Ale zrovna ten french press Bodum tam nedávno byl „v akci“ :o) Za asi devět stovek a k tomu dvě nádherné dvoustěnné skleničky. A to teda odolat nešlo :o)